Osa 2. Strategisen työhyvinvoinnin johtamishuomion kohteet
Organisaatioissa työhyvinvoinnin johtaminen vaatii monipuolista huomion ja toiminnan kohdentumista.
Johtamisessa huomion tulee erityisesti kohdentua:
- työntekijöihin
- työhön ja työtehtäviin
- työympäristöön
- organisaatiosta saatavilla olevaan tukeen.
Kaikkia näitä osa-alueita tulee huomioida tasapainoisesti ja kokonaisuutena ne muodostavat vankan pohjan työhyvinvoinnin edistämiselle organisaatioissa.
Seuraavaksi käymme tarkemmin läpi näitä osa-alueita.
![Kuvassa työhyvinvoinnin johtamisen elementit: organisaation tuki, työ ja työtehtävät, työympäristö, työntekijät.](/sites/default/files/styles/scale_max_320px/public/2022-11/TTL_tiedosto_hanke_graafi.png.webp?itok=uEoEVQR0)
Kuva 1. Työhyvinvoinnin johtamisen elementit.